PDR Gdańsk
Trudno zaleźć człowieka, który choć raz w życiu nie miał stłuczki lub nie zarysował auta. Do tego dochodzi cała gama zdarzeń, takich jak kolizje z elementami infrastruktury, by wspomnieć barierki, słupki, poręcze i znaki drogowe. Częstym problemem są także „pamiątki” pozostawione przez wandali. Zarysowania zrobione gwoździem, kluczem albo innym przedmiotem, który ma pod ręką złośliwy sąsiad, również powinny być usunięte. Dawniej w takich wypadkach trzeba było udać się blacharza, na szczęście dziś dysponujemy metodami adekwatnymi do stopnia zniszczeń, a wizytę w warsztacie blacharsko-lakierniczym można zostawić sobie na poważniejsze okazje, takie jak zderzenie z dzikiem lub łosiem. Technika PDR, w oparciu o którą pracujemy, pozwala szybko i sprawnie radzić sobie z mniejszymi zarysowaniami i uszczerbkami. Nasze usługi oferujemy klientom z Gdańska, ale warto dodać, że działamy też w Gdyni oraz innych zakątkach regionu.
Czym jest PDR?
Zacznijmy może od wyjaśnienia samego skrótu, który pochodzi od angielskiego sformułowania Paintless Dent Repair, co dosłownie oznacza „naprawę wgnieceń bez farby”. Warto jednak dodać, że w naszym języku przyjęły się inne określenia na ten zabieg. PDR jest bowiem nazywany usuwaniem wgnieceń bez lakierowania lub bezinwazyjną naprawą wgnieceń. Terminy te dobrze obrazują charakter działań, jakim poddajemy auta. Wgniecenia zaprawiane są bez inwazji i lakierowania, co przekłada się na szybkość i sprawność działań w tym zakresie.
Jak wygląda naprawa metodą PDR?
PDR to zbiorczy termin na określenie kilku metod bezinwazyjnego usuwania wgnieceń. Jednym z nich jest technika klejowa, nazywana też glue puller, natomiast druga określana jest mianem drutowej. Przyjrzyjmy się szczegółom obu tych sposobów działania.
- Technika klejowa: opiera się na wyciąganiu wgnieceń za pomocą klejenia specjalnych grzybków. Aby móc stosować metodę klejową, potrzebne jest specjalistyczne urządzenie, czyli dźwignia (puller), a także kleje termopolotowe, które sprawdzają się w różnych temperaturach pracy. Grzybki stosowane do usuwania wgnieceń dostosowane są do różnych wielkości, głębokości oraz charakteru odkształceń.
- Technika drutowa: opiera się na wypychaniu powierzchni blachy od wypukłej strony. Ten zabieg nazywany jest również masowaniem. Cała operacja prowadzona jest przy użyciu drutów, nazywanych też heblami, które wykonane są ze sprawdzonych gatunków stali sprężystej. Obie z zaprezentowanych metod mają jeden skutek uboczny. Trzeba bowiem pamiętać, że w miejscu, w którym usuwane jest odkształcenie, może dojść do uwypuklenia po drugiej stronie, gdy dołek zostanie wyciągnięty zbyt mocna. Wówczas mamy do czynienia z tak zwaną górką, którą trzeba następnie wyklepać przy użyciu młoteczków. Zabieg ten, jak można się domyślać, nazywany jest młoteczkowaniem.
Ile kosztuje PDR?
Cena zabiegu PDR zależna jest od kliku czynników. Najważniejszym z nich jest wielkość uszkodzenia, ale nie bez znaczenia pozostaje również umiejscowienie szkody oraz model auta, które jest poddawane naprawie. Można jednak przyjąć, że zabiegi tego typu wykonuje się już od 100 PLN netto za szkodę. Jeśli jednak interesuje Cię konkretna cena naprawy PDR w Gdańsku, zadzwoń do nas już dziś i powiedz, w czym możemy Ci pomóc. Serdecznie zachęcamy do kontaktu!